A mélylinkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Posztunkban a Google kereső találati listájban elfoglalt helyünk és a mélylinkek kapcsolatát térképezzük fel. A Google a honlapunknak a keresőben elfoglalt helyét több, mint száz ismérv alapján rendezi el. A betöltési gyorsaság, a reszponzivitás (okos telefonon önnálló megjelenés), a struktúra, (beleértve a h1-h6 címtagek használatát), a képek, táblázatok megléte vagy hiánya, a képek alt tag-jének kitöltöttsége mind-mind egy-egy fontos eleme a besorolásnak.
Ám két dolog messze kilóg a sorból.
A tartalom, a SEO
Az egyik a tartalom minősége. Ezt sokan annyira meghatározónak tartják, hogy „content seo” elnevezéssel szinte külön fejezetet nyitottak a tartalmi keresőoptimalizálásnak.
E szerint minőségi, átfogó, nóvumokat is tartalmazó írásműveknek kell születnie, tudnunk kell azt is, hogy ki a szerző, ki a kiadó, vagyis a hitelesség is fontos szempont.
A linkek
A link egyszerre jelent iránytűt, vagyis megadja azokat az irányokat, hogy merre találunk hasonló témát, és jelent erőt is, amit a kiindulópontját jelentő honlapról visz magával.
A relevancia növeli egy-egy link erejét. Vagyis egy szabó honlapjára mutató link jobb, ha a textiliparból, mintsem egy disznóvágással foglalkozó webszájtról érkezik.
A mélylinkek, (deep link)
A mélylinknek nem a kiindulási pontja, hanem az érkezési oldala, az úgynevezett standing page a minőségét adó megkülönböztetője. A mélylink nem a főoldalra, hanem egy honlap, blog aloldalára mutat.
A Google helyezések szempontjából a mélylinkek erősen preferáltak, ezeket a mélylinkkel ellátott oldalt a Google találati táblán történő előrehaladásából olvashatjuk ki. (Ezt a keresőtáblát SERP-nek nevezzük a Search Engine Result Page angol kifejezés tükörszavával.)
Példaként álljon itt e sorok írójának, Bognár Lászlónak, a keresőoptimalizálás szakértőjének a szakmai blogjában elhelyezett aloldalára mutató releváns mélylinkünk:
> mélylink
Ajánlott oldal:
Linképítés